Správa registratúry a archív organizácie – aktuálne zmeny v roku 2022 - školenie / seminár

Na školení so zamestnancami Štátneho archívu v Bratislave poznáte všetky zákonné povinnosti a podrobnosti týkajúce sa správy registratúry na tento rok. Okrem toho, že sa zorientujete v základných troch otázkach, aké dokumenty máte – kde sú – dokedy tam budú, nadobudnete tiež všetky praktické zručnosti k odbornej správe neelektronických i elektronických záznamov, k evidencii, tvorbe, ukladaniu, hodnoteniu a vyraďovaniu záznamov, ako aj ku tvorbe registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu.

 

Školenie v Bratislave s pánom lektorom Mgr. Danielom Kurucárom, v Trenčíne s pani lektorkou Mgr. Janou Bauerovou, PhD. 

 

Školenie je určené subjektom verejnej správy a podnikateľskej sféry, konkrétne správcom registratúry a archivárom, pracovníkom podateľne a sekretariátov, zamestnancom na úseku ľudských zdrojov, manažérom systémov riadenia podľa noriem radu ISO, interným audítorom manažérskych systémov riadenia kvality, zamestnancom hospodárskych správ, ako aj ďalším odborným zamestnancom.

Lektori: Mgr. Jana Bauerová, PhD. - zamestnankyňa MV SR Štátneho archívu v Bratislave, pracuje na úseku predarchívnej starostlivosti. Koordinuje vyraďovanie registratúrnych záznamov z registratúr orgánov štátnej správy, samosprávy a iných právnických osôb a rozhoduje o ich trvalej dokumentárnej hodnote, posudzuje a schvaľuje interné smernice na správu registratúry, organizuje preberanie archívnych dokumentov do trvalej archívnej úschovy, vykonáva štátny odborný dozor nad správou registratúry a venuje sa konzultačnej a školiacej činnosti. Prednáša pre viaceré vzdelávacie inštitúcie a agentúry.

 

Mgr. Daniel Kurucár - zamestnanec Štátneho archívu v Bratislave, pracuje na úseku predarchívnej starostlivosti. Ako lektor sa venuje legislatívnemu zabezpečeniu správy registratúry, správe registratúry (pojmom, úkonom a informačným systémom), hodnoteniu a vyraďovaniu spisov a činnostiam v registratúrnom stredisku, resp. v archíve. Zároveň prezentuje reálne okolnosti a praktické využitie správy registratúry s poukázaním na riešenia problémov, ktoré pri nej bežne vznikajú. Lektorsky pôsobí vo viacerých vzdelávacích inštitúciách a agentúrach.

 

miesta  a termíny konania: 

Bratislava 19.10.2022 (84 eur s DPH) Hotel Saffron, Školská 5 mapa

Trenčín 20.10.2022 (84 eur s DPH) Hotel Magnus, Považská ulica 1706, Trenčín mapa

 

 

 

Účastníci seminára v hoteli Saffron môžu využiť parkovanie v areáli hotela alebo na podzemnom parkovisku za zľavnenú cenu 8 eur na celý deň.

 

Účastnícky poplatok fyzického školenia zahŕňa cenu 1-dňového školenia, organizačné náklady, pracovné materiály v tlačenej forme, písacie potreby a teplý obed.

 

Účastnícky poplatok je potrebné uhradiť najneskôr 1 pracovný deň pred školením.

 

Storno podmienky: Pri odhlásení sa zo školenia uhradenú sumu nevraciame. 

Témy školenia / webinára Správa registratúry a archív organizácie – aktuálne zmeny v roku 2022:

Korona safe:
Meranie teploty pri vstupe do priestorov
Priebeh registrácie s náležitým odstupom
Dezinfekcia a ďalšie hygienické opatrenia v priestoroch
Odstup a sedenie podľa aktuálne platných nariadení
Hygienické opatrenia pri podávaní cateringu

Bonus:
Odborné poradenstvo s lektorom počas školenia 

Program: 

  • Platné právne predpisy pre správu registratúry – vrátane posledných schválených noviel 
  • Práva a povinnosti pôvodcov registratúry
  • Správa registratúry – terminológia, systémy, manipulačné úkony vrátane práce s elektronickými záznamami 
  • Hodnotenie a vyraďovanie záznamov, odovzdávanie archívnych dokumentov do archívu 
  • Tvorba registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu

 

Harmonogram:

08.30 – 09.00 prezentácia účastníkov školenia
09.00 – 11.00 prednáška
11.00 – 12.00 obedňajšia prestávka
12.00 – 15.00 prednáška spojená s diskusiou

Prihláška na školenie / webinár Správa registratúry a archív organizácie – aktuálne zmeny v roku 2022: