Ochrana osobných údajov v personálnej, mzdovej a účtovnej agende + pravidlá pre prácu z domu
  - online školenie / webinár

Jednou z najkritickejších oblastí, kde sa spracúvajú osobné údaje, je personálna, mzdová a účtovná agenda. Aj z toho dôvodu sme pre vás pripravili seminár s lektorkou JUDr. Marcelou Macovou, PhD., počas ktorého si podrobne prejdeme všetky fázy a procesy spracúvania osobných údajov zamestnancov – od prijatia životopisov až po likvidáciu všetkých osobných údajov zamestnancov, s ktorými bol ukončený pracovný pomer.

Vzhľadom na to, že medzi časté preventívne opatrenia súvisiace s koronavírusom patrí nariadenie svojim zamestnancom pracovať z domu, prejdeme si na tomto online seminári aj najčastejšie otázky týkajúce sa technického zabezpečenia alebo pravidiel pre výkon práce z domu.

 

Lektor: JUDr. Marcela Macová, Phd. - odborníčka pre oblasť ochrany osobných údajov v spoločnosti DAPRO Consulting a zároveň bývala zamestnankyňa Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky
 

termín konania:

online 20.04.2020, 9:00 - 15:00 

 

cena:

84 eur s DPH (70 eur bez DPH)

 

 

V cene sú zahrnuté organizačné náklady, online prístup ku školeniu, videozáznam zo školenia a pracovné materiály

 

Účastnícky poplatok je potrebné uhradiť najneskôr 3 pracovné dni pred konaním školenia.

Storno podmienky: Pri odhlásení sa uhradenú sumu nevraciame. Dostanete videozáznam z online školenia.

 

Témy školenia Ochrana osobných údajov v personálnej, mzdovej a účtovnej agende + pravidlá pre prácu z domu:

  • Identifikácia informačných systémov/účelov, v ktorých sa spracovávajú osobné údaje, napr. na účely pracovnoprávnej agendy, BOZP, dochádzka, fotografie, dočasne pridelení zamestnanci, monitorovanie zamestnancov, účtovná agenda, obchodná komunikácia a i.
  • Spracúvanie osobných údajov o uchádzačoch o zamestnanie (predzmluvné vzťahy), uchovávanie životopisov neúspešných uchádzačov o zamestnanie. Kedy je možné spracovávať osobné údaje uchádzačov bez súhlasu a kedy so súhlasom.
  • Súhlas zamestnanca so spracúvaním osobných údajov v pracovnoprávnych vzťahoch (kedy je zamestnávateľ oprávnený spracovávať osobné údaje so súhlasom zamestnanca).
  • Evidovanie dochádzky prostredníctvom elektronických zariadení, napr. biometria, čipy.
  • Fotografia zamestnanca. Je potrebný súhlas?
  • Zverejňovanie osobných údajov o zamestnancoch. Kedy sa osobné údaje môžu o zamestnancovi zverejňovať bez súhlasu a kedy je súhlas potrebný?
  • Spracovávate osobné údaje dočasne pridelených zamestnancov? Postupujete správne?
  • Profilovanie zamestnancov; spracúvanie informácií o záľubách, mimopracovných aktivitách, firemná kultúra, poskytovanie benefitov. Máte takéto spracovávanie osobných údajov správne ošetrené?
  • Prenos osobných údajov o zamestnancoch do 3. krajín nezaručujúcich primeranú úroveň ochrany osobných údajov. Kedy je potrebný súhlas zamestnanca na prenos do tretej krajiny?
  • Zavedenie kontrolného mechanizmu podľa Zákonníka práce. Postupujete v súlade s § 13 ods. 4 Zákonníka práce?
  • Monitorovanie zamestnanca prostredníctvom kamier.
  • Kamerové systémy v podmienkach zamestnávateľa (ako ich rozlíšiť vo vzťahu k povinnostiam podľa zákona o ochrane osobných údajov; povinnosti prevádzkovateľa, primeranosť monitorovaného priestoru; primeranosť zásahu do práv a právom chránených záujmov fyzickej osoby/zamestnanca).
  • Spracúvanie personálnej a mzdovej agendy prostredníctvom externých spoločností – sprostredkovateľov. Ako správne postupovať podľa nariadenia a nového zákona o OOU.
  • Kontrola podľa zákona o ochrane osobných údajov, práva a povinnosti kontrolovanej osoby (prevádzkovateľ/zamestnávateľ), práva a povinnosti kontrolného orgánu, konanie o ochrane osobných údajov, sankcie za porušenie zákonných povinností.
     

 

Harmonogram
 

9.00 – 11.00 prednáška

11.00 – 11.30 obedňajšia prestávka

11.30 – 15.00 prednáška spojená s diskusiou

Prihláška na školenie Ochrana osobných údajov v personálnej, mzdovej a účtovnej agende + pravidlá pre prácu z domu:

Upozornenie: pri vypĺňaní formulára uveďte prosím do políčka meno a priezvisko meno osoby, ktorá objednáva školenie - tento údaj je len pre našu potrebu, aby sme Vás v prípade nejakej zmeny vedeli kontaktovať). Do políčiek ulica, mesto, PSČ uvádzajte prosím fakturačné  - firemné údaje.